Receptfeltöltés
Ízlésekről lehet vitatkozni, de a minőségről nem
Ízlésekről lehet vitatkozni, de a minőségről nem

A héten különleges sajtótájékoztatón vehetett részt az ország néhány kiemelt, gasztronómiával foglalkozó orgánuma. Az ALDI Magyarország ugyanis egy - a cég életében mindennapos - kóstolóra hívta meg a szakújságírókat, ahol megtekinthették a munkafolyamatot, valamint találkozhattak az élelmiszerlánc azon munkatársaival, akik egy-egy termékcsoportért felelnek.

A kóstolón most az ALDI és a konkurencia azonos kategóriájú termékei keltek versenyre, pontosabban a szakmai újságírókból alakult ad hoc zsűri ízlésére, véleményére voltak kíváncsiak a cég munkatársai. Az ALDI beszerzői és a partner szaklaboratóriumok évente mintegy hétezer termékbevizsgálást végeznek annak érdekében, hogy az áruházak polcaira a legjobb minőségű és ár-érték arányban is kiváló árucikkek kerüljenek, ennek a folyamatnak a bemutatása volt az elsődleges célja az eseménynek.

A vakteszten szerepelt laktózmentes tejföl, mustár, bécsi virsli, burgonyaszirom, natúr túró rudi, mogyorós tejcsokoládé és mogyorós étcsokoládé. A teszthez választott termékek egytől-egyik a cégek saját márkás szortimentjeiből kerültek ki.

bu.jpg

Az ALDI sajátmárkás termékei alapvetően két forrásból érkeznek, egyrészt az osztrák anyavállalat, a Hofer révén kerülnek a boltok polcaira, a másik beszerzési forrásuk a magyarországi termelők és gyártók, akik az ALDI-val közösen – a vásárlói visszajelzések figyelembe vétele mellett – alakítják ki a végső szortimentet, fejlesztik a termékeiket. A termékfejlesztésnél feltétlen szükséges figyelembe venni az aktuális vagy épp sok évtized rögzült fogyasztói igényeket, hogy a kifejlesztett termék rendelkezzen a magyar vásárlók által keresett és kedvelt ízvilággal és termékjellemzőkkel. Tipikusan ilyen élelmiszer a tejföl, vagy épp a túró rudi, amelynek ízvilága szinte társadalmi szinten rögzült a fogyasztókban.

Nem véletlen, hogy az ALDI – egyedüliként a magyarországi áruházláncok közül – kínálatában szereplő kancsós összes ESL és UHT tej, és a trappista sajt valamennyi kiszerelése kizárólag magyar tejből készül, és a cég magyar forrásból szerzi be.

A tejtermékek mellett a megújuló borstratégiában szintén nagy szerepet kapnak a hazai termelők, néhány neves pincészet már készít olyan palackozott borokat és házasításokat, amelyek kizárólag az ALDI-nál kaphatók.

A tesztelés folyamatán és a kapott eredményeken egyértelműen látszott, hogy főleg ízésbeli eltérések tapasztalhatók. Jó hír, hogy a véleményezett termékek csekély hányadánál mutatkoztak kardinális termékhibák, az ALDI termékei kifejezetten jó értékeléseket kaptak.

ba.jpg

A teszt célja azonban nem a házibajnokság arany- és ezüst érmeinek kiosztása volt, hanem a cég vizsgálati módszereinek bemutatása, amely nem ér végett a termékek első beszállítás előtti független akkreditált intézetekkel történő vizsgálatával, hanem ez a felülvizsgálat folyamatos. A cég rendszeresen és szúrópróbaszerűen ismétli év közben is a beltartalmi (érzékszervi, fizikai, kémiai, mikrobiológiai) vizsgálatokat és jelölési vizsgálatokat független neves laboratóriumokkal, hogy mindig egyenletes és magas minőségű termékekkel várja vásárlóit.

Kommentet írok

Kommentelni csak bejelentkezve tudsz!

Belépés Regisztráció
Kommentek (0)

Még nem érkezett hozzászólás, legyél Te az első!