Az utóbbi néhány évben látványos változáson megy keresztül a húsvétkor beszerzésre kerülő édességek piaca, egyfelől a gyártók igyekeznek követni a trendeket, másrészt a fogyasztók igénye, elképzelése folyamatosan alakul, változik.
A csokinyúl uralma töretlen
A csokinyúl és a tőle elválaszthatatlan csokitojás több évtizedes uralma nincs veszélyben, a piac változásai ellenére a lakosság nagymértékben hű maradt ezekhez a finomságokhoz, az ünnep kapcsán eladott édességek nyolcvan százaléka vagy csokinyuszi vagy valamilyen töltött, esetleg üreges csokitojás. Természetesen ez nem véletlen, az ünnep részét képezi a tojás szimbolikája, az újjászületés, és a termékenységet jelképező nyúl is több száz éve, nagyjából a XVI. század óta – a németeknek köszönhetően - ennek az időszaknak a jelképévé vált (igaz, jóval később, mint a tojás), mint a tavaszi napfordulóhoz, a termékenységhez, az új élet születéséhez köthető szimbólum.
Nem mindegy, hogy mit tojik a nyuszi
Ahogy a karácsonyi édességeknél is látszik, a Húsvét kapcsán adott, vett desszerteknél ugyancsak előtérbe került a minőség: inkább kevesebb, de magasabb minőségű, prémium édesség kerül a kosarunkba, a tejbevonót lassan kiszorítja a magas kakaótartalmú csokoládé, illetve kedvelt és keresett a tavalyi év szenzációja, a negyedik csokoládé, a gyümölcsös, savas ízjegyekkel rendelkező rózsaszínes ruby.
A hagyományos, üreges tej- és étcsoki termékek köre olyan újdonságokkal bővült, mint a rubinvörös csokoládétojás, a sajttorta ízvilágát idéző csokinyuszi, illetve újabb kedves erdei állat, a mókus szintén csatlakozott az ünnephez, stílszerűen törökmogyoróval dúsított csokoládéfigura formájában – tudjuk meg a Magyar Édességgyártók Szövetségének szezonális közleményéből.
Azaz az új ízek és a különböző ízek párosítása az, amivel az készítők tudják fokozni ünnepi finomságok nyújtotta élményt, így született nem csak a mogyorós mókus és a rubinszínű csokitojás, hanem olyan édességek is piacra kerülnek, amelyeket a kókusz-karamell, kókusz-mandula, alma-lime, vagy épp az eper-mogyoróvaj ízkombináció jellemez majd.
Nem csak a belső számít
A külsővel szintén hódítanak a szezon sztárjai, egyre színesebb, izgalmasabb bevonattal jelennek meg a termékek, nagyon sok korosztályra, nemre célzott ajándékot, meglepetést tartogató cikk van a piacon, illetve a pucér termékek is megjelentek az utóbbi években, ahol a gyártó - a színes csomagolás elhagyásával - a termék belső kiválóságára kívánja felhívni a figyelmet.
Egészséges nassok a nyuszi kosarában
Amíg régen egyértelműen a tej- és étcsokoládé figurák és tojások képezték az ajándékot gyerekek és locsolók számára is, addig mára már a superfood ugyancsak megjelent a mértékletes, tudatos táplálkozást folyatató felhasználók húsvéti kosaraiban, többek között különféle aszalványok, gyümölcsös, magvas szeletek, tallérok formájában.
Még nem érkezett hozzászólás, legyél Te az első!