A héten különleges sajtótájékoztatón vehetett részt az ország néhány kiemelt, gasztronómiával foglalkozó orgánuma. Az ALDI Magyarország ugyanis egy - a cég életében mindennapos - kóstolóra hívta meg a szakújságírókat, ahol megtekinthették a munkafolyamatot, valamint találkozhattak az élelmiszerlánc azon munkatársaival, akik egy-egy termékcsoportért felelnek.
A kóstolón most az ALDI és a konkurencia azonos kategóriájú termékei keltek versenyre, pontosabban a szakmai újságírókból alakult ad hoc zsűri ízlésére, véleményére voltak kíváncsiak a cég munkatársai. Az ALDI beszerzői és a partner szaklaboratóriumok évente mintegy hétezer termékbevizsgálást végeznek annak érdekében, hogy az áruházak polcaira a legjobb minőségű és ár-érték arányban is kiváló árucikkek kerüljenek, ennek a folyamatnak a bemutatása volt az elsődleges célja az eseménynek.
A vakteszten szerepelt laktózmentes tejföl, mustár, bécsi virsli, burgonyaszirom, natúr túró rudi, mogyorós tejcsokoládé és mogyorós étcsokoládé. A teszthez választott termékek egytől-egyik a cégek saját márkás szortimentjeiből kerültek ki.
Az ALDI sajátmárkás termékei alapvetően két forrásból érkeznek, egyrészt az osztrák anyavállalat, a Hofer révén kerülnek a boltok polcaira, a másik beszerzési forrásuk a magyarországi termelők és gyártók, akik az ALDI-val közösen – a vásárlói visszajelzések figyelembe vétele mellett – alakítják ki a végső szortimentet, fejlesztik a termékeiket. A termékfejlesztésnél feltétlen szükséges figyelembe venni az aktuális vagy épp sok évtized rögzült fogyasztói igényeket, hogy a kifejlesztett termék rendelkezzen a magyar vásárlók által keresett és kedvelt ízvilággal és termékjellemzőkkel. Tipikusan ilyen élelmiszer a tejföl, vagy épp a túró rudi, amelynek ízvilága szinte társadalmi szinten rögzült a fogyasztókban.
Nem véletlen, hogy az ALDI – egyedüliként a magyarországi áruházláncok közül – kínálatában szereplő kancsós összes ESL és UHT tej, és a trappista sajt valamennyi kiszerelése kizárólag magyar tejből készül, és a cég magyar forrásból szerzi be.
A tejtermékek mellett a megújuló borstratégiában szintén nagy szerepet kapnak a hazai termelők, néhány neves pincészet már készít olyan palackozott borokat és házasításokat, amelyek kizárólag az ALDI-nál kaphatók.
A tesztelés folyamatán és a kapott eredményeken egyértelműen látszott, hogy főleg ízésbeli eltérések tapasztalhatók. Jó hír, hogy a véleményezett termékek csekély hányadánál mutatkoztak kardinális termékhibák, az ALDI termékei kifejezetten jó értékeléseket kaptak.
A teszt célja azonban nem a házibajnokság arany- és ezüst érmeinek kiosztása volt, hanem a cég vizsgálati módszereinek bemutatása, amely nem ér végett a termékek első beszállítás előtti független akkreditált intézetekkel történő vizsgálatával, hanem ez a felülvizsgálat folyamatos. A cég rendszeresen és szúrópróbaszerűen ismétli év közben is a beltartalmi (érzékszervi, fizikai, kémiai, mikrobiológiai) vizsgálatokat és jelölési vizsgálatokat független neves laboratóriumokkal, hogy mindig egyenletes és magas minőségű termékekkel várja vásárlóit.
Még nem érkezett hozzászólás, legyél Te az első!